Friday, January 29, 2016

iPhone cuma sekadar ingin 'Show Off'?????

Saya sudah muak melihat student/orang sekarang guna iPhone cuma sekadar ingin 'Show Off' & sanggup menghabiskan duit PTPTN semata-mata untuk membeli iPhone 6.
Ini bukan luahan perasaan tetapi mesej yang saya ingin sampaikan kepada semua 'pengguna bodoh' iPhone bahawa iPhone ialah smartphone yang hebat. Kamu terlalu bermegah-megah dengan iPhone kamu bukan kerana ianya canggih tetapi kerana ianya smarphone termahal dipasaran & semua orang pandang tinggi & anggap kamu kaya.
Dengar sini elok-elok segelintir 'Pengguna Bodoh' iPhone, kamu itu sebenarnya hanya orang bodoh yang menggunakan telefon pintar. iPhone sebenarnya jauh lebih canggih yang selama ini kamu hanya anggap ianya sekadar 'Luxury Item'.
Mengapa iPhone hebat ? (^_^)'
iPhone tidak menarik perhatian orang ramai dengan specifikasi yang terlalu tinggi & tidak efisyen. Hanya orang bodoh akan tertarik dengan specifikasi smartphone yang terlalu tinggi tetapi tidak releven & efisyen.
Sebagai contohnya camera iPhone 6 hanya 8megapixel tetapi quality gambarnya jauh lebih cantik berbanding camera 13/16megapixel smartphone samsung, sony, lenovo, oppo & lain-lain. Processor iphone cuma 2 core tetapi kelajuannya berjaya mengalahkan smartphone yang lain walaupun smartphone lain menggunakan processor 8 core (4x lebih laju). iPhone hampir tidak pernah hang & sangat smooth jika kamu perasan laaa...
Ini semua kerana iphone menggunakan operating system iOS (dicipta Steve Job) jauh lebih maju daripada smartphone lain yang semuanya hanya menggunakan operating system android
Sesiapa yang banyak mengkaji pasal komputer mesti tahu yang lebih 75% performance smartphone/laptop bergantung pada software (operating system) manakala hardware hanya mempengaruhi sedikit sahaja dari segi performance. pakai la smartphone yg ade 8 (octacore) sekali pun masih tidak dapat menandingi iOS iphone yang hanya 2 core
Sebagai pengguna iPhone yang mengguna iPhone kerana kecanggihannya, kami sebenarnya amat benci kepada segelintir 'Pengguna Bodoh' iPhone seperti kamu yang membeli iPhone kerana ingin 'Show Off'. Disebabkan kamu, habis semua pengguna iPhone dilabel berlagak & mengguna iPhone hanya untuk 'Show Off' padahal kami menggunakanya kerana kecanggihannya.

Sumber FB Faiz Anuar

No comments:

Post a Comment